maandag 3 november 2014

Baltimore van 14 tot 20 april, afgemeerd midden in de stad, inner harbour, een uitgaans centrum tegenover de loopplank. De andere schepen van het eskader bezoeken Philadelphia.

Na het verlies van de boordhelicopter meerde het eskader weer af in Norfolk waar de onderzoekscommissie aan boord kwam. Ik herinner me weinig van die tijd in Norfolk. We hebben afscheid genomen van de vlieger, sensor operator en onze collega's van de BVP en de Zuiderkruis waarna Peter van de Reep en ik weer aan boord gingen van de Callenburgh.
De bemanning toonde daar heel veel begrip terwijl die een dubbel gevoel hadden omdat ze een geweldige tijd hadden gehad in Solomons island.
We hadden niet veel tijd om bij te komen want twee dagen later liepen we Baltimore al weer binnen.
Midden in de roos want het uitgaanscentrum was hier wel heel dichtbij.


Hr Ms Callenburgh naast Hr Ms Tromp afgemeerd.


Om de drukte wat te ontlopen zijn Peter en ik wat verder de stad ingelopen waar we een leuk plekje vonden, Middleton tavern met life muziek door een zangeres. We waren nog niet in feeststemming dus de rustige country muziek stond ons wel aan en ik kon me natuurlijk weer niet inhouden om een gesprek met de zangeres te beginnen.
Ik vertelde haar dat we wel wat gezellige muziek aan boord konden gebruiken en ze stemde er mee in om de volgende dag in het korporaals verblijf te komen zingen.


Ondanks de vele uitgaans mogelijkheden was er toch belangstelling aan boord.

Lee Ann had nog een vriendin en nodigde mij en Peter uit om mee te gaan naar een optreden.
Dat klikte en ze hebben ons het een en ander laten zien die dagen waaronder een bezoek aan Washington en een avond bij een groep bevriende muzikanten thuis.
Een groot voordeel was ook dat we vrijgesteld waren van wachtdiensten dus we hadden alle tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten