woensdag 5 november 2014

26 april uit New York vertrokken, daarna bezoek Halifax van 6 tot 10 mei en terugreis met thuiskomst in Den Helder op 19 mei.

Na het vertrek uit New York konden we even bijkomen. Voor Peter en mij was het wel wennen zonder helicopter en de helicopter van de van Speyck kwam maar sporadisch oplanden.
Ik heb in ieder geval beter kunnen zien wat er zoal aan boord gebeurd want ik had alle tijd om aan boord rond te lopen. Als echte boerennachtgasten natuurlijk 's avonds film kijken en iets drinken aan de bar. Ik heb me ook nuttig gemaakt als barkeeper.

BOZ met Hr Ms Zuiderkruis

Halifax was natuurlijk bekend, minder dan een jaar geleden was ik er drie weken lang met Hr Ms De Ruyter, maar deze keer was het iets korter.
Het jaar daarvoor kwamen we regelmatig in de discotheek The Office en ik was dus nieuwsgierig of er iets was veranderd.
Na binnenkomst werd ik gelijk verwelkomt door de portier die me herkende en nog wist van de feesten van de bemanning van de Ruyter.
Hij vroeg of ik Jane, een dame die de weg naar de ruyter goed kende, al had gesproken en toen ik vertelde dat ik geen contact gegevens had belde hij haar op en gaf me de telefoon. Ze kon niet komen op dat moment en vroeg me of ik bij haar thuis langs wilde komen.
De portier regelde een taxi en gaf het adres. Toen ik binnenkwam ontving ze me in nachtjapon (ze was blijkbaar ziek) LOL.
Verder heb ik niets spannends te vertellen en na een rustige oversteek kwamen we 19 mei weer aan in Den Helder waar we weer herenigd werden met de BVP op De Kooy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten